Felicia

Trash-trenden

Kategori: Övrigt

Har ni hört talas om trash-trenden? Jag läste om den precis, om en brud som förstört sin klänning och sina skor genom denna trend. Hon hade tagit på sig sin klänning och sina skor fyra dagar efter bröllopet för en fotografering och då fotograferats i forsar, fontänder och järnvägsspår. Hon säger att hon tycker det var värt det, för hon fick väldigt annorlunda bilder, vilket man kan förstå. Men lite galet också kanske..

Är det något ni skulle kunan tänka er göra? Förstöra klänningen istället för att låta den ta plats i garderoben? Jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja förstöra min klänning. Det hade varit roligt att få så annorlunda bilder, för det är nog inte så många som väljer att göra på detta sättet, men jag tror ändå att jag hade velat ha kvar min klänning faktiskt.

Trenden kommer i alla fall från USA, men den innebär inte alltid att förstöra klänningen utan det kan vara att våga sig ut och ta bilder på ställen där klänningen kan bli rejält skitig. Där är även andra bröllopstraditioner som kommer från USA, som t ex:
  • Kasta brudbuketten över axeln.Den som fångar den kommer att vara nästa person att gifta sig.
  • Smycka fordonet från kyrkan till festlokalen med skramlande burkar och "nygifta"-skyltar.
  • Brudens far för bruden till altaret och lämnar över henne till brudgummen.
  • Kommentarer


    Kommentera inlägget här: